„Z nami zaplanuj swoją przyszłość…“
STRONA GŁÓWNA SZKOŁA KALENDARZ IMPREZ WYDARZENIA GALERIA ZDJĘĆ
Najlepsi z najlepszych Samorząd Uczniowski UCZEŃ Bezpieczny internet Plan lekcji Z kim współpracujemy? Projekty klas drugich W SZKOLE Pedagog / Psycholog Pogaduchy z gimpla Egzamin gimnazjalny Doradca zawodowy Pielęgniarka Zajęcia dodatkowe Projekty Nasze sukcesy Sport w szkole Rekrutacja 2016/2017 Filmoteka Archiwum Świetlica / Biblioteka eTwinning Podręczniki 2016/2017 Konsultacje/wywiadówki RODZIC Pedagogizacja Wychowawcy klas Rada Rodziców Kalendarz 2016/2017 NAUCZYCIEL MEN CKE OKE Jaworzno Awans zawodowy
SZKOŁA - lekcje

1. 8.00 - 8.45

2. 8.55 - 9.40

3. 9.50 - 10.35

4. 10.45 - 11.30

5. 11.45 - 12.30

6. 12.45 - 13.30

7. 13.40 - 14.25

8. 14.30 - 15.15

SZKOŁA-KONTAKT

gimnazjum@pszow.pl

Tel 32 455 78 22

Wymiana pol-niem
Zajęcia unijne Bajki Obywatelskie STATYSTYKI Licznik odwiedzin TELEFONY ALARMOWE

999 - Pogotowie ratunkowe

998 - Straż pożarna

997 - Policja

112 - Ogólnoeuropejski telefon alarmowy


więcej >>>

NASZA
FILMOTEKA
EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA Projekt i wykonanie:
mgr Zbigniew Sławacki
Copyright © 2012


CZYM JEST EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA ?

EWD jest jednym ze wskaźników pracy szkoły. Metoda EWD nie jest jeszcze narzędziem doskonałym - jest stale rozwijana i ulepszana; nadal podczas obliczeń branych jest pod uwagę zbyt mało czynników.

Obliczając EWD, bierzemy pod uwagę płeć ucznia, to czy jest dyslektykiem oraz wyniki, jakie osiągnął na egzaminie gimnazjalnym i sprawdzianie po szkole podstawowej. Co roku specjaliści opracowują kalkulatory EWD, przy pomocy których liderzy EWD obliczają EWD dla poszczególnych klas oraz dla całej szkoły. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że liczymy różnicę między tym, co uczeń powinien osiągnąć (patrząc na jego wynik po szkole podstawowej), a tym, co osiągnął na egzaminie gimnazjalnym.

EWD jest przede wszystkim miarą efektywności nauczania w szkole. Pokazuje, jaki jest przyrost wiedzy uczniów, dzięki czemu docenieni mogą być między innymi słabi uczniowie oraz nauczyciele uczący w klasach osiągających niższe wyniki w czasie egzaminów gimnazjalnych. Pokazuje, że oni również odnieśli sukces na miarę swoich możliwości.

Wartość ta wyróżnia wszystkich uczniów, którzy pracują i rozwijają się, zarówno bardzo dobrych, jak i tych mniej zdolnych, ale pracowitych.

EWD - 2011 Egzamin w roku szkolnym 2010/2011 uczniowie Gimnazjum w Pszowie napisali na poziomie średnim, 
co najlepiej przedstawia tabelka ze skalą staninową: część humanistyczna elipsy GH 2006-2011.png
część matematyczno-przyrodnicza elipsy GMP 2006-2011.png

... Wskaźniki obliczone na podstawie wyników egzaminacyjnych z lat 2009-2011. Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 413.

... Wskaźniki obliczone na podstawie wyników egzaminacyjnych z lat 2008-2010. Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 451.

... Wskaźniki obliczone na podstawie wyników egzaminacyjnych z lat 2007-2009. Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 463.

... Wskaźniki obliczone na podstawie wyników egzaminacyjnych z lat 2006-2008. Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 512.

Jednak patrząc na elipsy trzyletnie możemy być zadowoleni z pracy naszych uczniów i nauczycieli. Zarówno w części humanistycznej jak i w matematyczno – przyrodniczej elipsy zmierzają w stronę szkoły sukcesu, czyli mamy bardzo dobry kierunek. Zwłaszcza w części humanistycznej widać wyraźnie prawidłowy sposób przemieszczania się elips – do szkoły sukcesu.

EWD - 2012
część humanistyczna część matematyczno-przyrodnicza