„Z nami zaplanuj swoją przyszłość…“
STRONA GŁÓWNA SZKOŁA KALENDARZ IMPREZ WYDARZENIA GALERIA ZDJĘĆ
Najlepsi z najlepszych Samorząd Uczniowski UCZEŃ Bezpieczny internet Plan lekcji Z kim współpracujemy? Projekty klas drugich W SZKOLE Pedagog / Psycholog Pogaduchy z gimpla Egzamin gimnazjalny Doradca zawodowy Pielęgniarka Zajęcia dodatkowe Projekty Nasze sukcesy Sport w szkole Rekrutacja 2016/2017 Filmoteka Archiwum Świetlica / Biblioteka eTwinning Podręczniki 2016/2017 Konsultacje/wywiadówki RODZIC Pedagogizacja Wychowawcy klas Rada Rodziców Kalendarz 2016/2017 NAUCZYCIEL MEN CKE OKE Jaworzno Awans zawodowy
SZKOŁA - lekcje

1. 8.00 - 8.45

2. 8.55 - 9.40

3. 9.50 - 10.35

4. 10.45 - 11.30

5. 11.45 - 12.30

6. 12.45 - 13.30

7. 13.40 - 14.25

8. 14.30 - 15.15

SZKOŁA-KONTAKT

gimnazjum@pszow.pl

Tel 32 455 78 22

Wymiana pol-niem
Zajęcia unijne Bajki Obywatelskie STATYSTYKI Licznik odwiedzin TELEFONY ALARMOWE

999 - Pogotowie ratunkowe

998 - Straż pożarna

997 - Policja

112 - Ogólnoeuropejski telefon alarmowy


więcej >>>

NASZA
FILMOTEKA
Gra miejska „Zagraj ze mną w tolerancję“

Gra miejska „Zagraj ze mną w tolerancję” była akcją przeprowadzoną przez gimnazjalistów (uczniów klas drugich) w ramach realizacji obowiązkowego projektu edukacyjnego. Pomysł przeprowadzenia gry zrodził się na początku roku szkolnego, kiedy młodzież decydowała się, jakim tematem zajmą się w czasie swoich projektów. W trakcie roku jednak sama formuła, z początku prosta, rozrastała się i w końcu stała się wielką akcją społeczną skierowaną do wszystkich młodych ludzi z miasta Pszowa. Uczniowie postanowili, że chcą przeprowadzić rodzaj podchodów z zadaniami, a nauczyciele zaproponowali, aby przy okazji takiej akcji przyjrzeć się tym członkom społeczności, którzy mają odmienne od ogółu prawa i obowiązki z racji różnych czynników.

 Ostatecznie projektem zajęło się trzech nauczycieli (Katarzyna Hawel, Justyna Kicka i Hanna Krzykała) oraz 12 uczniów klas II. Podzielili się oni na 4 podgrupy i każda przyjrzała się funkcjonowaniu jednej z tych szczególnych grup- postanowili, że będą to DZIECI, OBCOKRAJOWCY, OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI oraz BEZROBOTNI. Każda grupa uczniów przeprowadziła „badanie terenu”, zapoznając się ze specyfiką grupy społecznej. Przeprowadzono kilka wywiadów np. z osobami niepełnosprawnymi, imigrantami mieszkającymi w Pszowie, animatorami osób niepełnosprawnych, odwiedzono Rejonowy urząd pracy, aby zorientować się wsytuacji osób bezrobotnych. Osobną grupą działań były wizyty uczniów w przedszkolach, gdzie czytano przedszkolakom „Bajki obywatelskie”, które pisaliśmy w projekcie dwa lata temu. Przeprowadzono też wywiady z uczniami podstawówek na temat znajomości praw i obowiązków dziecka. Po tych wszystkich działaniach powstała prezentacja zbierająca wiadomości oraz prezentująca wiedzę o prawach, obowiązkach i organizacjach zajmujących się omawianymi grupami. Prezentację pokazano na lekcjach wychowawczych w Gimnazjum w Pszowie.

Kolejnym krokiem było wejście we współpracę z CRIS-em (Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych z Rybnika). Jeden z opiekunów napisał projekt, ubiegający się o dofinansowanie Gry miejskiej w Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności w ramach działania „Działaj lokalnie”. W początkach czerwca projekt uzyskał dofinansowanie.  (5000zł)

W międzyczasie toczyły się przygotowania do przeprowadzenia Gry-uczniowie przygotowali plakaty i zaproszenia, które roznieśli do wszystkich szkół, stworzono zasady gry, zaprojektowano zadania i lokalizację punktów gry (uczniowie poznali uprzednio zasady przeprowadzania gry ulicznej, tworzenia różnego rodzaju zadań, a nawet wzięli udział w Filmowej Grze Miejskiej w Rybniku, aby przyjrzeć się jak to się robi w praktyce).

Powstało 6 punktów związanych tematycznie z grupami społecznymi. Również lokalizacja nawiązywała do tematyki punktu. Np. punkt omawiający problemy osób bezrobotnych zlokalizowano w bramie zamkniętej kopalni „Anna”. Uczniowie przygotowali zadania dla uczestników, wystrój punktu, materiały i inne. Powstała karta gry oraz mapka z lokalizacją punktów.

Równolegle jedna z podgrup zajęła się organizacją minigry dla przedszkolaków, które nie byłyby w stanie przejść długiej trasy biegu, więc miały swoje 4 zadania w różnych częściach rynku. (gra w klasy, tor przeszkód, malowanie rysunku grupowego na temat wylosowanego prawa dziecka, układanie gigapuzli z logami organizacji zajmujących się prawami dziecka).

<< powrót do wydarzeń >> Projekt i wykonanie:
mgr Zbigniew Sławacki
Copyright © 2012